Tuesday, May 8, 2012

Guatemala グアテマラ! !Guatemala!



From February 22 to May 1, I was in Antigua, Guatemala, studying Spanish for 2.5 months. 
I encountered many wonderful people, learned so much more than just a language, and came back feeling like a piece of my heart will forever be Guatemalan.

This indescribable experience I want to try to describe in a blog, like I have done with my other indescribable Peace Boat experience. I hope that by doing so, I can digest what I have experienced, while sharing my thoughts and journey with all of you guys. 

2月22日から5月1日の2ヶ月半、私はスペイン語を勉強しに、グアテマラのアンティグアにいた。素敵な人たちにたくさん出会い、言葉以上のものを学んで、自分の心のひとかけらがグアテマラ人になった感覚で帰ってきた。

言葉で説明できないこの経験を、ブログで説明してみようと思うーもう一つの説明しがたかったピースボートのときみたいに。そうすることで、自分の中でこの体験を整理できるし、同時に、ブログを読む人たちに、私の考えと旅を共有できるから。

Desde 22 febrero hasta 1 mayo, estaba en Antigua, Guatemala para estudiar español por 2.5 meses. Encontré a muchas personas amables, aprendí mucho más que una lengua, y regresé sintiendo como un pedazo de mi corazon será guatemalteca para siempre.

Esta experiencia indecribable, quiero explicar por blogging- como hacía con mi otra experiencia indescribable, Peace Boat. Espero que por este, pueda digerir y tambien pueda compartir mis pensamientos y mi viaje con ustedes quien leen este blog. 

Från 22 februari till 1 maj var jag i Antigua i Guatemala för att studera spanska för 2.5 månader. Jag mötte många interesanta människor, lärde mig mycket mer en bara ett annat språk, och kom tillbaka till japan med en känsla att en del av mitt hjärta kommer nog alltid att vara guatemaltetisk.

Den här obeskrivliga upplevelsen vill jag försöka beskriva med en blog, som jag gjorde med min andra obeskrivliga upplevelse- Peace Boat. Jag hoppas att med att skriva, ordnar jag upplevelsen för mig själv och samtidigt dela mitt tänkande och min resa till de som läser bloggen.

No comments:

Post a Comment